Hatar kyla, hatar vinter, hatar konstant mörker!!

.. I knew from the start ..



Läste precis aftonbladet och de första jag såg va..
"Höstmörket är lika farligt som rökning"
Höstdeppig av mörkret? Nu tror forskarna att mörkret kan vara direkt farligt för hälsan.– Vi förkortar våra liv med uppåt tio år om vi inte solar ordentligt, säger Björn Liedén, pensionerad allmänläkare.Det är ingen slump att influensan alltid slår till på vintern. Bristen på sol och D-vitamin sänker vårt immunförsvar och gör oss extra mottagliga för virus. Vissa forskare tror att bristen på sol kan vara direkt farlig.– Just nu pågår en diskussion om att de stora folksjukdomarna som hjärt- och kärlsjukdomar och cancer påverkas ogynnsamt av mörkret. Jag tillhör dem som tror att bristen på solljus i Norden är ett jätteallvarligt problem. Den skadliga effekten är i klass med rökning, säger Björn Liedén, pensionerad allmänläkare.



Ah jag har aldrig mått bra på vintern och nu vet jag varför, det är mörket.. Fast jag gillar att sitta ensam i mörkret men jag blir fan sjuk av de.. iiiiiiif jag vill inte ha vintern! Men vad ska man göra när man bor i fattiga 50 dagars sol sverige...




.. U would stay in my heart ..






OnE LovE / Zehlin

Kommentarer
Postat av: Anonym

fvanva fll ja s

elinha

2009-11-22 @ 03:47:37
URL: http://crazyjen.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHA jag döööööööööööööör!!

Usch vad full jag måste varit när jag skrev det dära Elin ha ha :P



Vi hörs sen, tack för en underbarkväll! Med lite väl mkt sprit haha

2009-11-22 @ 17:14:04
URL: http://crazyjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0