Jobb = Pengar

Sitter på jobbet och fick precis ett samtal med en kvinna som enbart tror att pengar kommer genom tur och status.. Hon hade aldrig någonsin haft ett jobb i hela sitt liv och har trott på turen. Hon sa att hon inte har haft turen med sig i sitt liv och därför är hon fattig. Jag anser att tur ger inte pengar utan jobb ger pengar.. Hur kan man förlita sig på tur när man aldrig haft tur i sitt liv. Om jag inte hade jobbat så hade jag mått dåligt av att inte göra ett skit och inte ha några pengar, kände redan när jag va sjukskriven att jag höll på att bli galen eftersom att de enda jag gjorde va att sitta hemma.. Fattar inte hur folk tänker bara. Visste de finns folk som vinner höga summor, men de betyder verkligen inte att dom inte redan har ett jobb. Hur kan man leva med enbart tro på tur?

 

Imorgon blir de mera jobb och förhoppningsvis så blir de lite möten också. Jag gillar möten!

 

 

OnE LovE / Zehlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0