Nu är jag mätt

Åt en god pasta med curry/skaldjurssås.. Mmmmmmh va gott de va.. Nu ska jag nog se om jag orkar attakera pusslet lite till..

Har hjälpt till att välja namn till mitt kommande brorsbarn idag :) kommer bli riktigt kul när bebisen kommer, ser verkligen fram emot de.




" Jag tror att det nog måste vara Jesus med sin ande som gör att psykmediciner verkar, kanske delvis, för kanske är de kemi också, som jag tror är ett uttryck för Gud fader ande. Alltså att Jesu ande påverkar vår ande eller själ eller psyke. Psyke betyder visst själ. Det är nog Jesus som orsakar sådana sjukdomar som t.ex. Multipel Skleros. Och av mikroorganismer orsakade sjukdomar orsakar Han också genom att skapa mikroorganismer eller kanske omskapa redan befintliga mikroorganismer. Jag tror också att sjukdomens känsla måste komma från Jesu ande, inte av bakterierna själva eller dylikt. Jag tror min far sade när jag va liten att bakterier hade horn och huggtänder, men de tror jag väl knappast. Jag tror att Jesus måste ha hittat på, på uppdrag av sin fader, Gud Fader, för att bevisa demonernas ondskas oacceptabelhet, eller uppfunnit alla sjukdomar, såsom MS, Cancer, Förkylning, AIDS med flera. " - Mats Rodius (författare av boken " Min Positiva Världsbild " psykhuspensionär och vanlig medlem av svenska kyrkan)


Ah jag vet inte varför men jag har fastnat i Mats Rodius bok " Min Positiva Världsbild ". Den är en intressant bok om hur han tolkar bilbeln och religion.. Ex jehovas vittne som numera verkar ha en egen liten tro.. Kommer ni över den här rosa lilla boken som jag har gjort, läs den!





OnE LovE / Zehlin

Kommentarer
Postat av: Fredrik

För att bespara dig i "skattjackten" ;)

Ledtråd 1:

Du börjar på Naturhistoriska Riksmuseet i Stockholm i Gatuvy och ledtråden är att du ska följa Hästen..

Använd länken nedan och tryck på Gatuvy:

http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=71009678_GS&search_word



Ledtråd 2:

Du kommer till en tunnel där du får koordinaterna (står på väggen): 59.33790 och 18.03560 och ledtråden att mannen i hatt håller svaret. Du knappar in koordinaterna och..



Ledtråd 3:

..du hamnar under en tunnel med en massa gubbar med hatt som håller en tidning. Gubben du ska rikta in dig på sitter dock uppe på den där stora klossliknande Grunkan i mitten! Han visar en tidning som ger följande Youtube adress: http://www.youtube.com/watch?v=68V-vIPYOns



Ledtråd 4:

Filmen på youtube ger dig några ledtrådar som ska leda dig till en ny plats: Kungsängsliljan och Havsörnen leder till Uppland..Sveriges äldsta universitet finns i Uppsala, Personen som är högaktuell första söndagen i mars varje år (vasaloppet) är Gustav Vasa! Gustav Vasa vilar vid Domkyrkan i Uppsala.. Knappa in Domkyrkan i Uppsala och kolla på Gatuvy..



Ledtråd 5:

Utanför domkyrkan i Uppsala sitter det några präster som pekar upp mot kyrkotornet. Om du tittar upp mot kyrkan så står det ovanför ingången: Hitta tvillingarna. Ta bilvägen 2.1 km västerut. Tvillingarna finns på vänster sida längst bort på Geijersgatan 21 i Uppsala. Dom har har målat med röd färg mot en vit garage vägg så de är lätta att se! Men av någon anledning går det inte trycka Gatuvy direkt längst bort på Geijersgatan utan du måste typ börja med Gatuvy inne i stan och hitta dig ut..längst ut på Geijersgatan. Eniro har förmodligen inte riktigt hängt med där.. Längre ut än där tvillingarna står på Geijersgatan går inte att gå med Gatuvy så du kan inte missa dem!



Ledtråd 6:

Tvillingar har skrivit Skåda dom från ovan: VallaRondellen, Nya Ullevi, Gammlia. Direkt söker du på varje sak i kartsökningen. Glöm inte kolla "utsikt" som står bredvid Gatuvy. Då får du fram dessa 3 bilder: en lyckokaka, en näsa och ett torn!



Ledtråd 7:

Kaka, Näsa, Torn = Kaknästornet i Stockholm. Sök på det på kartsök och du kommer fram till kaknästornet i Stockholm(glöm inte gatuvy!). Där ser du massa människor som pekar mot en bil. Du behöver inte följa efter den om du inte vill, men när du väl gör det så börjar en polisbil jaga den och tar fast honom. På hans bil står T-krona larm&Lås.



Ledtråd 8:

När du söker "T-krona larm&Lås" på Eniros Supersök så får du fram adressen vilket är Vasagatan 22, GÖTEBORG och telefonnummer 072 - 225 16 28. Om du ringer det nummret så säger en människa att han inte är där just nu "men finns i Galleriet runt hörnet".. Knappa in Vasagatan 22 och Gatuvy. Du ser då ett cafe. Gå gatan mot höger och ta sedan vänster i korsningen. På vänster sida hittar du en dörr med polisavspärrning som är ingången till Galleri Ferm på Karl Gustavsgatan 13.. (undra hur mycket Galleriet fick betala för den reklamen?!) Nästa ledtråd finns till vänster om dörren..



Du kan även använda nedanstående länk och tryck på Gatuvy:

http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=72512871&search_word



Ledtråd 9:

Ledtråden står på fönstrerna till vänster om den stora avspärrade dörren och lyder: I TV4 på Söndag 7/3 ca kl. 20.45 visas en reklamfilm. Missa inte den. Läs rebusen i filmen för att komma vidare. För tillfället kommer man inte längre än hit utan man får vänta tills 7/3.

2010-02-24 @ 18:03:45
Postat av: Zehlin

Oj wuuhuu! tack så mkt, man behöver alltså inte hästen med sig hela tiden? har du hittat guldet?

2010-02-24 @ 18:07:32
URL: http://zehlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0